Friskare och längre hår!

Tänkte bara ge några bra tips till er som vill ha längre, friskar och finare hår! 
 
1. Duscha inte håret varje dag för det slits riktigt mycket då. Jag tvättar håret 3 gånger i veckan men ibland kan det bli fyra gånger men det beror på om jag ska göra något speciellt någon dag. 
 
2. När du ska duscha håret så använd något milt schampo och inte något för starkt. Jag har använt head and shoulders men jag har märkt att det är ett dåligt schampo för det torkar ut mitt hår. Just nu har jag blivit förälskad ett schampo som heter "Barnängen" Det fungerar mycket bättre än head and shoulders. Håret hålls rent längre och blir lent och glansigt plus att det är milt och luktar riktigt gott.
(gröna flaskan ger styrka och glans, blå: mot fett hår.) Fast den blåa torkar inte ut håret trots att det är för fett hår. 
 
 
3. Stressa inte! Det påverkar hårväxten. 
 
4. Drick mycket vatten och ät nyttigt! Om du har för vana att äta dåligt och onyttiga saker så byt din kost. Om man vill ha långt och friskt hår så ska man äta mycket proteiner. 
 
 
5. Platta/locka inte håret för mycket! Men om du vill göra det ibland så måste du använda väreskydd. Även om man använder värmeskydd så skyddar det inte håret så mycket. Visst det hjälper lite men om du vill ha långt hår snabbt så lägg undan platttången ett tag! 
 
6. Borsta inte håret när det är blött! Håret är mer ömtåligt då. 
 
7. Om du vill ha långt hår snabbt så färga/blek inte håret. Du kan göra det men inte för ofta.
 
8. Hårinpackning och moroccanoil rekomenderar jag! 
 
 
9. Träna! Minst någon gång i veckan. 
 
10. Massera hårbotten, blodcirkulationen hjälper till med hårväxten.
 
11. Sov med fläta eller bulle. Det slits riktigt mycket om man har det utsläppt. Ett plus med att sova med fläta är att det blir lockigt och fint av sig själv. Gick med flät/lockigt hår till skolan idag!
 
 
// Sophia 

 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Tack så mycket! Mitt bästa skönhetsknip är att ära ordentligt och sova bra. Sen brukar jag sminkas ganska mycket när jag jobbar (fotomodell) och därför brukar jag ha 0 smink på andra dagar. Alltså: Låt huden vila! Viktigt :)

2013-04-30 @ 08:04:15
URL: http://linaohlsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0