Plåster på såren

Igår på min gymnastiken så skadade jag mig ganska rejält kan man säga. Jag bröt näsan... 
Nu undrar ni säkert hur jag lyckades med det? Jo jag skulle göra en volt med skruv ner i gropen (mjuka kuddar)
Men när jag landade så fick jag ena mitt knä väldigt hårt på näsan. Det första jag frågade va "blöder jag?" eftersom att jag aldrig har blödid vid näsan förut och jag tycker att det är så äckligt. Men det blödde inte utan den va bruten. Efter cirka fem år på gymnastiken så har jag aldrig brutit eller skadat mig och så skulle jag ju såklart göra det när det var fem min kvar på träningen. 
 
Jag och min mamma åkte direkt till kungälvs sjukhus och där sa dem att vi skulle åka till sahlgrenska i Göteborg idag. Vi åkte dit men de sa att det var för svullet för att avgöra hur snett/skadat näsan var så på onsdag ska jag åka in igen för att avgöra när och om jag ska operera. 
 
Det är en ganska lätt skada jag har, det finns såklart mycket värre skador. Men det här med att bli nedsövd tycker jag är riktigt läskigt. Många där ute tycker kanske inte det men det är något jag är rädd för. 
 

Fick en chokladask av min mormor ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0